Nyheter

Här presenterar vi nyheter om oss och vårt ServiceMind Index. Dessa nyheter kan du även få direkt i ditt  informationsflöde på Facebook. För att det ska ske krävs bara att du besöker vår Facebooksida och gillar den. 
Den hittar du här>>>


 

Hallå där Edvin!
Edvin Berglund, restaurangchef på Havsvidden resort på norra Åland och som mäter personalens och verksamhetens servicegrad svarar på några frågor.

Vad överraskar dig med verktyget ServiceMind Index?

 - Det blev en väckarklocka att alla gäster kan bedöma en. Man blir mycket mer medveten om servicens betydelse och att man kan mäta servicen så detaljerat.

Vilken insikt tycker du att verktyget ger dig?

- Serviceupplevelsen är utifrån gästens perspektiv och inte utifrån vår uppfattning och känsla som jobbar på Havsvidden. 

Vad tycker du är den största nyttan att mäta servicegraden?

- Utan ServiceMind Index skulle jag aldrig tänkt tillbaka på vad som gick snett och dragit lärdom av det. Jag kan nu rätta till det eftersom jag blir medveten om vad mina gäster har upplevt och jag får ett helhetsperspektiv.

Tack Företagsuniversitet för en väl arrangerad dag med intressanta och inspirerande talare, god mat och fantastisk konferencier, Tilde de Paula Eby.

ServiceMind Index var en av de inbjudna talarna. Det var spännande och roligt att få vara en av talarna i ett så otroligt viktig och avgörande ämne. Och det finns många perspektiv hur vi som arbetar med service kan bli bättre på service. Hur kan man bemöta kritik, kundbemötande i den digitala transformationen, hur man kan sänka farten utan att tappa tempo och mycket mer. 

Så här skrev man på Företagsuniversitets blogg om ServiceMind Index's föreläsning.

Vi får ofta frågan varför man ska mäta servicegraden. Det korta svaret är att ökad servicegrad ökar din verksamhets lönsamhet.
Hur kan vi hävda det? Jo, eftersom 70 procent av köpupplevelsen baseras på hur kunderna känner att de har blivit behandlade, källa: McKinsey undersökning, är service avgörande för en verksamhets konkurrenskraft och lönsamhet.

ServiceMind Index är verktyget...

Välkommen tillbaka och vi ser fram emot en spännande höst. Det är mycket som händer i höst och bland annat kommer ServiceMind Index delta på Stora Servicedagen på Berns den 20 november som arrangeras av Företagsuniversitetet. Rubriken på vår föreläsning är "At your service" – hur mäter man service? och läs gärna mer om dagen på https://www.foretagsuniversitetet.se/konferenser/Stora-Servicedagen.

Är du nyfiken på tjänsten ServiceMind Index...

Grattis hotell- och restaurangbranschen!

Mät verksamhetens och personalens servicegrad kostnadsfritt i 2 månader. Lanseringserbjudandet till restauranger och hotell gäller t.o.m. 16 juni 2019.